Kome je izobrazba namijenjena?
Program je osmišljen tako da može zadovoljiti potrebe stručnjaka iz različitih područja (liječnika, psihologa, socijalnih radnika, pedagoga, učitelja, odgojitelja, terapeuta), studenata, ali i ostalih zainteresiranih za osobni rast i razvoj, te je utemeljen na vrijednosno orijentiranim postavkama logoterapije.
Kriteriji i postupak odabira kandidata za izobrazbu
Formalni uvjeti upisa: završen trogodišnji sveučilišni studij.
Dodatni uvjeti upisa: istinska zainteresiranost i mogućnost preuzimanja logoterapijskoga duha DOBRO instituta, koji je sazdan na autentičnom učenju i sjećanju na život i djelo Viktora Frankla, te dosljedno, dostojanstveno, odvažno i angažirano prenošenje takvoga duha drugima na dobro drugih i vlastito dobro.
Postupak odabira kandidata
Napisano motivacijsko pismo. Intervju.
Zašto upisati izobrazbu iz logoterapije u DOBRO institutu?
Vrsni znanstvenici DOBRO instituta jamstvo su izobrazbe na visokoj znanstvenoj razini!
Program izobrazbe iz logoterapije DOBRO instituta udovoljava odredbama Deklaracije o psihoterapiji iz Strasbourga, osobito u dijelu koji govori o izobrazbi: “Edukacija iz psihoterapije se obavlja na visokoj, kvalificiranoj i znanstvenoj razini.”
Budući da je logoterapija razgovor i rasprava u kojoj se kritički sučeljavaju svjetonazorske koncepcije, prilikom koje se ulazi u smisao Logosa kao ishodišta i uporišta za prepoznavanje odgovornosti kao vrijednosti koja je sama po sebi preduvjet za sve ostale vrijednosti, a da pritom ne određuje njihov redoslijed, neophodno je logoterapeuta osposobiti u više znanstvenih područja (filozofija, antropologija, teologija, logika…).
DOBRO institut, kao i Program izobrazbe, posjeduje akreditaciju Instituta Viktora Frankla iz Beča, čime je zajamčena neophodna kvaliteta (www.viktorfrankl.org).
Na koji način je organiziran Program izobrazbe na DOBRO institutu?
Program izobrazbe traje 3 (6 semestara) odnosno 4 godine (8 semestara).
Program izvode akademski stručnjaci i znanstvenici iz različitih područja koji su svoje kvalifikacije stekli na vrhunskim domaćim i stranim sveučilištima, institutima i ustanovama.
Program je dinamičan i interaktivan te se odvija u malim skupinama, a cijela generacija polaznika ograničena je na 30 osoba iz razloga posvećenosti svakomu polazniku. Tijekom programa sudionici će steći znanja o logoterapiji Viktora Frankla te biti u mogućnosti primijeniti ih u razvoju osobnoga i profesionalnog života, usmjerenoga k razumijevanju i pronalasku smisla života.
Godišnji program izobrazbe sadrži 10 modula. Supervizijski rad, kao i praktično usavršavanje, rad s klijentima, individualno i u grupi te iskustvo rada u institucijama započinje na trećoj godini te se nastavlja i na posljednjoj, četvrtoj godini, na kojoj uvodimo i logoterapijsku autobiografiju.
Kriteriji za završetak izobrazbe
Tijekom prve tri godine teorijski i metodološki dio provjerava se na način da polaznici nakon svakog modula, tijekom kojeg su samostalno proučili propisanu literaturu, riješili zadane domaće zadaće, pišu i predaju kraći esej o zadanoj temi iz modula (do 500 riječi). Nakon 10. modula svake pojedine godine, ako su svi eseji pozitivno ocijenjeni i sve zadaće predane, polaže se pismeni ispit.
Nakon položenog godišnjeg ispita izdaje se potvrda o odslušanoj i položenoj godini. Ovisno o uspjehu predanih zadaća i eseja, kao i ovisno o uspjehu na ispitu, DOBRO institut zadržava mogućnost odluke o nastavku izobrazbe polaznika po završetku svake godine.
Pozitivno ocijenjeni eseji i položen ispit uvjeti su za nastavak izobrazbe na sljedećoj godini. Nakon 3. godine izobrazbe polaznici pišu završni rad na odabranu temu u dogovoru s mentorom. Odabrana tema mora biti odobrena od strane predavača DOBRO instituta.
Supervizijski rad, kao i praktično usavršavanje, rad s klijentima individualno i u grupi, te iskustvo rada u institucijama započinje na trećoj godini, a nastavlja se i na posljednjoj četvrtoj godini. Polaznici čiji cilj izobrazbe nije steći diplomu logoterapeuta, nisu u obvezi započeti praktični rad na trećoj godini izobrazbe, već po završetku iste dobivaju certifikat o uspješnom završetku teorijskog dijela Programa izobrazbe iz logoterapije. Ukoliko u budućnosti požele nastaviti s izobrazbom na DOBRO institutu, imat će mogućnost nadoknade obveznih sati supervizijske prakse s treće godine Programa izobrazbe.
Posljednja, 4. godina, za razliku od prethodnih godina u kojima dominira teorijska izobrazba, predviđena je za praktično usavršavanje, rad s klijentima individualno i u grupi te iskustvo rada u institucijama, supervizijski rad i logoterapijsku autobiografiju, uz manje zastupljen prateći teorijski dio. Tijekom sastanaka sa supervizorima polaznici razmjenjuju iskustva i izvješćuju o slučajevima svojih klijenata i metodama rada, ali isto tako pokazuju da su sposobni logoterapijski (smisleno) promišljati, djelovati i aktivno se nositi s izazovima i pitanjima koje im život postavlja. Navedeno ulazi u procjenu sposobnosti kandidata. Tijekom supervizije potrebno je pisati terapijske protokole i predati ih mentoru. Logoterapijska autobiografija odnosi se na aktivno logoterapijsko sagledavanje vlastitoga života, odnosno primjenu logoterapijskog promišljanja na vlastiti život. Osobno psihoterapijsko iskustvo uz autobiografski rad u trajanju od 270 sati također su uvjet za završetak izobrazbe.
Pozitivno ocijenjeni protokoli slučajeva i izrađena autobiografska bilježnica uz supervizirano osobno psihoterapijsko iskustvo uvjeti su za završetak 4. godine, a time i izobrazbe u cjelini.
Sadržaj Programa izobrazbe dostupan je na:
Cjelokupna izobrazba obuhvaća ukupno 1500 sati.
Godine izobrazbe | 1 | 2 | 3 | 4 | Ukupno |
---|---|---|---|---|---|
Teorija i metodologija¹ | 180 | 200 | 200 | 180 | 760 |
Osobno psihoterapijsko iskustvo, samostalni autobiografski rad² | 30 | 30 | 30 | 180 | 270 |
Praktično usavršavanje, rad s klijentima, individualno i u grupi, iskustvo rada u institucijama³ | 50 | 250 | 300 | ||
Grupna i individualna supervizija | 50 | 120 | 170 | ||
Ukupan broj sati izobrazbe | 210 | 230 | 330 | 730 | 1500 |
Godine izobrazbe
|
||||
---|---|---|---|---|
1
|
2
|
3
|
4
|
Ukupno
|
Teorija i metodologija¹
|
||||
180
|
200
|
200
|
180
|
760
|
Osobno psihoterapijsko iskustvo, samostalni autobiografski rad²
|
||||
30
|
30
|
30
|
180
|
270
|
Praktično usavršavanje, rad s klijentima, individualno i u grupi, iskustvo rada u institucijama³
|
||||
50
|
250
|
300
|
||
Grupna i individualna supervizija
|
||||
50
|
120
|
170
|
||
Ukupan broj sati izobrazbe
|
||||
210
|
230
|
330
|
730
|
1500
|
¹Teorijski dio izobrazbe, osim detaljno razrađenih logoterapijskih sadržaja, sadrži i sljedeće propisane elemente: teorije ljudskog razvoja tijekom životnog ciklusa, teorije promjene, razumijevanje socijalnih i kulturnih pitanja u vezi s psihoterapijom, teorije psihopatologije i teorije procjene i intervencija.
²Osobno psihoterapijsko iskustvo – analiza iskustva edukacije uključuje analizu iskustva edukacije i drugih metoda koje imaju elemente samo-refleksije, psihoterapije i osobnog iskustva (ne manje od 250 sati) kroz 4 godine. Nemaju svi psihoterapijski modaliteti jedinstven naziv za osobno psihoterapijsko iskustvo. Svaka edukacija uključuje pripremu kojom se osigurava da polaznici mogu prepoznati i na odgovarajući način upravljati svojim sudjelovanjem u edukaciji i svojim doprinosima u kasnijim psihoterapijskim procesima koje primjenjuju u skladu sa njihovim specifičnim metodama. (prema: Minimalni edukacijski standardi: https://www.savez-spuh.hr/minimalni-edukacijski-standardi-mes/).
U izobrazbi iz logoterapije osobno psihoterapijsko iskustvo uključuje, dakle, analizu iskustva edukacije i drugih metoda koje imaju elemente samo-refleksije, psihoterapije i osobnog iskustva, autobiografski rad pod supervizijom, s posebnim osvrtom na bitne logoterapijske elemente – duhovne dimenzije: raspravu, primjere sebe-nadilaženja, propitivanje i usmjeravanje savjesti, odgovornost, uz pisanu samo-refleksiju (eseji).
³Iskustvo rada unutar institucija mentalnog zdravlja ili ekvivalentno profesionalno iskustvo: mora biti osigurano odgovarajuće iskustvo rada s psiho-socijalnim krizama i suradnja s drugim stručnjacima na području mentalnog zdravlja. (prema: Minimalni edukacijski standardi: https://www.savez-spuh.hr/minimalni-edukacijski-standardi-mes/)
Za polaznike Izobrazbe iz logoterapije bit će omogućeno navedeno iskustvo u relevantnim institucijama te suradnja sa stručnjacima na području mentalnoga zdravlja.
Predavači i suradnici
- Prof.dr.sc. Želimir Puljić, nadbiskup zadarski
- Izv.prof.dr.sc. Vladimira Velički, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
- Izv.prof.dr.sc. Damir Velički, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
- Doc.dr.sc. Irena Sever Globan, Hrvatsko katoličko sveučilište u Zagrebu
- Dr.sc. Luka Maršić, Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice u Zagrebu, Klinika za psihijatriju
- Dr.sc. Boris Vidović, Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu
- Mr.sc. Harald Mori (psihoterapeut), 1987. – 1997. privatni učenik i osobni asistent prof.dr.sc. Viktora Frankla. Psihoonkolog. Predsjednik MFA – Medical Viktor Frankl Association, Beč.
- Dr. sc. Timo Purjo, Predsjednik Instituta Viktora Frankla u Finskoj i predsjednik Finske udruge za logoterapiju i egzistencijalnu analizu Viktora Frankla
Osim navedenih predavača u izvođenju nastave sudjeluju domaći i strani gosti predavači, stručnjaci s različitih područja struke i znanosti.
Mjesto održavanja nastave
Nastava će se izvoditi u u prostorima Hrvatskog katoličkog sveučilišta, Ilica 242, 10000 Zagreb.
Što nakon završetka Programa izobrazbe?
Nakon završenog trogodišnjeg programa Polaznik dobiva Certifikat o uspješnom završetku teorijskog dijela Programa izobrazbe, a nakon završenog četverogodišnjeg programa Polaznik dobiva Diplomu o uspješnom završetku cjelokupnog Programa izobrazbe iz logoterapije. Certifikat i Diplomu izdaje DOBRO Institut. DOBRO Institut, kao i Program izobrazbe akreditirani su od strane Instituta Viktora Frankla u Beču.
Ovisno o prethodnoj naobrazbi moguće je ostvariti status psihoterapeuta ili savjetodavnog terapeuta, u skladu s važećim Zakonom o djelatnosti psihoterapije
(NN 64/18).
Kako se prijaviti?
Za prijavu i osiguranje mjesta za izobrazbu na DOBRO institutu potrebno je dostaviti motivacijsko pismo, životopis, presliku diplome, točnu adresu stanovanja ukoliko se ona razlikuje od one navedene u životopisu i OIB.
Etički kodeks i žalbene procedure
U slučaju etičkih dvojbi primjenjuje se etički kodeks i žalbeni postupci SPUH-a.